Sunday 19 February 2012

Ustaz Don Gegarkan Kota Samarahan

Saat ditunggu telah tiba, akhirnya penceramah agama Islam yang semakin dikenali ramai, Ustaz Don Daniyal bin Don Biyajid, muncul di Bumi Kenyalang. Sambutan yang diterima,amat menggalakkan malah di luar jangkaan.

Antara destinasi yang dikunjungi Ustaz Don ialah Kota Samarahan, Sarawak. Kehadiran Ustaz Don ke IPG Kampus Tun Abdul Razak memang dinantikan, bukan sahaja dalam kalangan guru pelatih, malah penduduk sekitar Kota Samarahan ini.


Program Bicara Agama Bersama Ustaz Don ini berjaya menarik perhatian hampir 2000 hadirin (mungkin lebih) yang memenuhi Dewan Sri Samarahan,IPG KTAR ini. Malah tempat duduk memang penuh, sampai ada yang terpaksa bersila, malah ada yang terpaksa duduk di luar dewan.

Kehadiran di luar jangkaan ini membuktikan fenomena Ustaz Don turut melanda Bumi Kenyalang ini. Pendekatan dakwah santai beliau berjaya memukau mereka yang mendengarnya.
Suasana dalam dewan

bersila pun jadilah
luar dewan
Dalam program ini, Ustaz Don membicarakan mengenai kisah perjalanan hidup Rasulullah S.A.W,serta mengingatkan hadirin yang hadir untuk menghayati kembali sirah perjuangan Baginda serta merenung kembali sejauh mana terjemahan cinta kepada Rasulullah, kita lakukan dalam kehidupan seharian.

Kehadiran hadirin sememangnya memeriahkan lagi dewan tersebut. Difahamkan, ada hadirin yang datang jauh dari kawasan Sebuyau, semata-mata untuk rasai fenomena ini.


Semoga ini menjadi permulaan kepada kebangkitan Islam. Mungkin suatu hari nanti, giliran Ustaz Azhar Idrus pula untuk gegarkan Bumi Kenyalang.

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Komenlah secara berhemah. Komen yang terlarang akan diremovekan.Jaga akhlak kita sama-sama ye..