Tuesday 6 December 2011

MiLo Suam Bongkar Konspirasi Kosmo Politikkan Punca Banjir di Kajang

DARI awal lagi kita dah boleh agak, bahawa isu banjir di Kajang akan dipolitikkan oleh media dan blogger pengampu United Malays No Otak.

Akhbar Kosmo mendakwa kononnya banjir kilat yang melanda Kajang baru-baru ini berpunca dari aktiviti korek pasir haram.


Blogger-blogger United Malays No Otak pula menuduh kononnya abang MB Selangor menganiaya penduduk Kajang kerana melakukan aktiviti korek pasir.

Salah seorang blogger yang dimaksudkan, tidak lain tidak bukan ialah blogger "ikon lucah" United Malays No Otak, Papa Gomo.

Bagaimanapun konspirasi mereka untuk mempolitikkan bencana alam ini terbongkar apabila Sinar Harian mendedahkan punca sebenar berlakunya banjir.

Sinar Harian melaporkan secara terperinci punca serta alasan bagaimana banjir kilat di Kajang boleh berlaku.

Rupa-rupanya kemungkinan berlakunya banjir ini sudah dapat diramalkan lebih awal oleh pihak berkuasa tempatan dan projek untuk menghalang banjir juga sudah dilakukan.

Namun kerana "perjanjian" yang melibatkan 21 peniaga tempatan menyebabkan projek penebatan banjir terbantut. Maka jelas sekali bukan "korek pasir" penyebabnya.

Maka pihak berkuasa tempatan dan kerajaan negeri haruslah bijak untuk berbincang dengan para peniaga yang terlibat.

Kalau dirobohkan gerai mereka, comfirm media-media United Malays No Otak akan mainkan isu kononnya Kerajaan Selangor robohkan gerai Melayu. Kalau tak robohkan banjir pulak.

sumber: MiLoSuam

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Komenlah secara berhemah. Komen yang terlarang akan diremovekan.Jaga akhlak kita sama-sama ye..